Rzesze przedsiębiorców udoskonalają swoje oferty tak, aby te docelowo trafiały do coraz szerszej grupy odbiorców, czyli klientów. Jednakże, bez wprawnego agenta handlowego sam proces prezentacji produktu oraz ostateczna finalizacja sprzedaży nie ma racji bytu.

Dzień jak co dzień

W pracę agenta handlowego bezsprzecznie wpisuje się ciągła mobilność, a także stała orientacja na optymalizowanie wyników sprzedażowych. Typowy dzień agenta wygląda mniej więc następująco:

Na samym początku, handlowiec w porozumieniu ze swoją macierzystą firmą precyzuje ofertę dostosowaną do potrzeb zarówno dla klientów zbiorowych, jak i tych indywidualnych. Ważne jest, aby propozycja, którą złoży agent potencjalnemu nabywcy była konkurencyjna w stosunku do innych tego typu firm usługowych, a zarazem była przedstawiona w sposób innowacyjny i niekonwencjonalny.

Następnie, agent nawiązuje kontakt telefoniczny z klientem, w celu upewnienia się, czy umówiona wizyta jest nadal aktualna. Po takim procederze agent handlowy udaje się do konkretnego odbiorcy usługi lub towaru. Ten moment jest najbardziej istotnym, ze wszystkich wcześniej opisanych etapów, albowiem determinuje on skuteczność działań agenta. Potencjalny klient będzie przecież zwracał uwagę ,w jaki sposób oferta wybranej przez niego firmy zostanie zaprezentowana przez samego agenta oraz jakiej argumentacji użyje  w przypadku konkretnych i sprecyzowanych wymagań.

Taka sytuacja to dla wielu agentów trudny orzech do zgryzienia, jednak ci najlepsi są odporni na stres oraz gotowi do przedstawienia usług reprezentowanej przez siebie firmy w ogniu dociekliwych pytań. Jeśli agent handlowy zyska uznanie w oczach swojego klienta, takie spotkanie biznesowe można udać za udane, ponieważ firma generuje w ten sposób zysk, usługa, bądź towar zostaje sprzedany, a sam agent z pełną odpowiedzialnością może uznać dzień za udany.

Dział handlowy sercem każdej firmy

Nie od dziś wiadomo, że firma, która poważnie traktuje swojego klienta oraz stara się konstruować dla niego najlepsze dostępne rozwiązania, nie może obyć się bez działu handlowego. To za jego pośrednictwem jest dokonywana analiza rynku, badanie konkurencji oraz precyzowane są adekwatne wyceny towarów czy usług. Świadomość oraz ciągłe poszerzanie, dopracowywanie ofert pozwala firmie na owocną współpracę z klientami, a także umożliwia tworzenie coraz to ciekawszych portfolio handlowych.

Efektywne działanie działu handlowego generatorem oszczędności i źródłem optymalizacji

Do typowych zadań działu handlowego zalicza się między innymi kontrolę jakości towaru lub usługi, przygotowanie jej do sprzedaży, a także serwis oraz promocja. Mogłoby się wydawać, że powyższe działania są czymś oczywistym i codziennie spotykanym, jednakże tylko w wypadku działu handlowego, który będzie reprezentowany przez pracowników oddanych firmie, można mówić o solidnym nadzorowaniu oraz koordynowaniu poszczególnych etapów dążących do sprzedaży produktu, a co za tym idzie, umocnieniu więzi biznesowych na linii firma- nabywca.

Aby dowiedzieć się jak maksymalnie zoptymalizować działanie agentów handlowych odwiedź route.plus.

Dzięki Route Plus zoptymalizujesz pracę przedstawiciela handlowego w prosty sposób, co przeniesie się na większą efektywność i mniej poniesionych przez Ciebie kosztów oraz straconego czasu. Optymalizacja przygotuje trasę pracownika według Twoich wytycznych.

Na mapie np. można uwzględnić miejsca, gdzie znajdują się klienci, miejsce zamieszkania oraz biuro – ogólnie rzecz biorąc – wszystko, co jest potrzebne. Ten proces pozwoli Ci na przykład zaplanować, że maksymalny czas pracy ma wynosić X godzin, któryś z klientów musi być odwiedzany o określonym terminie, wybierzesz również maksymalną liczbę klientów, itd.

Lista problemów, które optymalizacja może rozwiązać jest niezwykle długa i wszystko zależy od Ciebie. Powiedz nam, czego potrzebujesz?

iQSolution Sp. z o.o.
Ul. Rubież 46, Budynek C4/91
61-612 Poznań